Siden 1993, hvor Kenneth Siggaard valgte at stifte Siggaard Biler, har han insisteret på, at han vil gøre tingene på sin egen måde.
Her 28 år senere står han tilbage med en sund forretning, der foruden ham selv beskæftiger hele fem medarbejdere og vækker stor tilfredshed blandt sine kunder.
Er du bilejer?
For så har du helt sikkert stået i situationen før.
Du ved, den situation, hvor du skulle undersøge markedet for en forhandler, der var værdig nok til at stå for leverancen af dit næste køretøj.
Ofte er beslutningsprocessen her lidt længere, end når du eksempelvis skal vælge, hvilken butik du skal handle dine dagligvarer i, eller hvilken restaurant du skal spise aftensmad på.
Hvorfor?
Ja, for det første fordi det ikke er hver dag, man køber en ny bil, og for det andet er der som regel mange tusinder kroner på spil, afhængigt af hvilken forhandler du vælger.
Det samme kan ikke just siges at være tilfældet, når du bare skal have stillet sulten en smule.
Men som bilejer ved du nok også, at lige så sjovt det kan være at købe en ny bil, lige så nervepirrende kan det være at eje en.
Foto: Privat // Værkstedet på Burmlundvej 4
De fleste bilejere kan sikkert nikke genkendende til den panik, der kan sprede sig i kroppen, når ens bil pludselig får en skade, begynder at sige mærkelige lyde eller ikke vil starte.
Det er aldrig sjovt, når ens bil skal til reparation, men ligesom det er vigtigt, at du finder en forhandler, du har tillid til, når bilen skal købes, lige så vigtigt er det, at du finder et fast autoværksted, du kan stole på, når den skal til reparation.
Hvis du samtidig kommer kørende enten fra eller til Gl. Rye via Ryesgade og drejer til højre ved Burmlundvej, finder du for enden nede ved nr. 4, Siggaard Biler, der drives af Kenneth Siggaard og hans kone, Kia.
Her får du det bedste fra begge verdener.
Sammen har ægteparret nemlig formået at skabe et fremragende autoværksted, der baserer sig på den idé, at hvis man viser sine medarbejdere tillid og passer godt på sine omgivelser, så smitter det også af på relationen til kunderne.
Fra fejedreng til virksomhedsejer
Selvom biler altid har været Kenneths helt store interesse, skulle der alligevel gå nogle år fra han som ung knægt startede med at arbejde som fejedreng hos VW Skanderborg, til han senere stiftede Siggaard Biler.
Først skulle han nemlig lige avancere fra en stilling som mekanikerlærling til først at blive svend, dernæst værkfører, for til sidst at opdage, at der i højere grad var en sælger gemt i maven på ham. Det fik VW Skanderborg også øjnene op for, da de efter nogle år forfremmede ham til at være salgschef for hele afdelingen.
Foto: Privat // Siggaard bilers værksted er medlem af Danmarks største værkstedeskæde, Auto Mester
På det tidspunkt var det bare allerede ved at være for sent. Kenneth ville mere.
Han havde haft mange gode stunder hos VW Skanderborg, men han havde også fået blod på tanden og drømte om at stå på egne ben.
En arbejdsplads med plads til alle
Nu skulle han pludselig til at skabe sin egen arbejdsplads, der, som årene gik, kom til at tælle flere end bare ham selv, og således også fik den sociale dimension med sig, som han havde værdsat så højt hos VW Skanderborg.
Både Kia og Kenneth er nemlig enige om, at det bedste ved Siggaard Biler i dag er sammenholdet internt mellem kollegerne:
“Vi er som en lille familie herude”, som Kia siger.
Udover dem selv lønner virksomheden nemlig også tre svende, en lærling, en fejedreng og hjælperen, Johnny, der kommer forbi et par timer om ugen.
Alle som én er de ufatteligt værdsatte.
Det er faktisk svært at få Kenneth og Kia til at tale om dem selv. I stedet bruger de utroligt meget tid på at tale om, at Siggaard Biler ikke vil være det samme uden deres medarbejdere. Argumentet lyder, at der tændes en helt særlig gnist af det fællesskab, de har på arbejdspladsen, som så efterfølgende smitter af på kunderne:
“Vores erfaring er, at tillid er det vigtigste. Vi stoler på vores medarbejdere, fordi de er dygtige, og det betyder for eksempel, at når du får repareret en bil hos os, så kan du altid tale med den mekaniker, der har lavet din bil. På den måde får vores medarbejdere og vores kunder en, for os uvurderlig, tæt relation, der gør, at de kommer igen,” fortæller Kia, og uddyber:
“Man kan sige, at den gensidige tillid vi har her på arbejdspladsen, smitter så meget af på kunderne, at de stoler mere på os som virksomhed. Folk nyder ganske enkelt bare at være her, fordi stemningen er god, og her er rart at komme,” forklarer hun.
Det skyldes også de smukke omgivelser, der omkranser værkstedet på Burmlundvej 4:
“Jeg synes, vi har Danmarks smukkeste beliggende værksted,” siger Kia.
Herude planter ægteparret bl.a. hvert år blomsterstriber i markerne, som både rådyr, agerhøns, sommerfugle og honningbier nyder godt af, og honningen - Ja, den kan du købe på værkstedet.
Højt serviceniveau
Er man i tvivl om, at serviceniveauet hos Siggaard Biler er højt, kan man måske blive overbevist ved at slå et smut forbi deres TrustPilot-profil.
Her kan man læse en lang række femstjernede anmeldelser, hvor der bestemt ikke bliver sparet på de rosende gloser. Noget som i den grad springer i øjnene, når man skimmer de 169 anmeldelser igennem, der i skrivende stund er blevet lagt op, er tilfredsheden med deres “rimelige priser.”
Eksempelvis skrev Dennis d. 23. august:
“God kommunikation! Hurtige og effektive. Havde bilen tilbage allerede samme dag og 24 timer før aftalt. Mulighed for lånebil. Ingen overraskelser. Fair pris!”
Vibeke skrev d. 7 november om den gode service:
“Siggaard Biler er simpelthen et fremragende værksted. De hjalp mig med at finde en virkelig god bil, og nu hjælper de mig også med at passe godt på den. Serviceniveauet er højt, venligheden er i top, og jeg stoler 100% på dem. Der er en grund til, at jeg gider have et værksted, der ligger 45 minutter fra hvor jeg bor.”
Også Annie følte sig d. 30 juni kaldet til at sende nogle rosende ord i retning af Siggaard Biler. Her hæftede hun sig i høj grad ved dynamikken blandt medarbejderne:
“Det er et godt værksted. Stor service og altid hjælpsomme. God stemning blandt medarbejdere. Jeg er sikker på, det også er en god arbejdsplads. Tingene hænger jo sammen.”
Du kan læse alle anmeldelser af Siggaard Biler på Trustpilot her.
Stort repertoire
En af grundene til, at så mange finder så stor tilfredshed ved at handle med Siggaard Biler, er at de har et meget stort repertoire af serviceydelser, der tæller alt lige fra autohjælp, autolakering og 4-hjulsudmåling til bilpleje, rustbeskyttelse, fejlkodelæsning, serviceeftersyn, skadesservice og undervognsbehandling.
Herudover sælger Siggaard Biler selvfølgelig også biler. Specialet er ganske vist de tyske mærker såsom Audi, Seat, Skoda og VW, men de bruger gerne deres netværk til at hjælpe dig med at finde noget, der passer dig bedre. Herudover er de også nummerpladeoperatører, hvilket betyder, at de kan indregistrere din nye bil til dig på stedet.
Uanset om du har fået en større eller mindre skade på din bil, eller om du er på jagt efter en helt ny, så står de hos Siggaard Biler klar til at hjælpe, så du igen kan blive godt kørende.
Det kræver imidlertid, at du tager kontakt til dem, og det kan du gøre via. deres hjemmeside, hvor du også kan læse mere om deres forskellige ydelser og tilbud.
Foto: Privat // Hos Siggaard Biler kan du altid forvente god service
Herudover er du naturligvis også velkommen til blot at køre forbi Burmlundvej 4 uden forudgående aftale.
Læs mere om Siggaard Biler på deres hjemmeside her.